Használjuk a SEO-barát URL-eket. A Google kereső szolgáltatása az URL első 3-5 szavát vizsgálja. Célszerű rövid és érthető URL-címeket készíteni. Mindig illesszük be a célcímkét az URL-be. Kerüljük a nem megfelelő URL címet pl: weboldal-tarhely.hu/d=123, illetve a hosszú URL-ket pl: weboldal-tarhely.hu/trukkok/2017/05/20/milyen-uj-trukkok-es-megoldalsok-szerepelnek-a-google-eszkoztaraban-iden-nyaron

A címben a kulcsszónak szerepelni kell.

A címben szereplő címke a legfontosabb seo tényezők közé tartozik. Általában minél közelebb van a kulcsszó a cím elejében annál hatékonyabb a keresőmotor szempontjából. Ha fontos szavakat szeretnénk viszont látni a találati listákban akkor a cím címkézést nem szabad kihagyni.

A blogbejegyzés legfontosabb főcimkéje a H1 tag.

A H1 tag a legfontosabb főcímke. A főoldalon általában az oldal címét tesszük H1 tag alá, és azokat a bejegyzés címeket pedig H2-vel jelöljük amelyek utána rákattintva H1 tagekké alakulnak. Mivel egy oldalon egy H1 jelölő lehet ezért ha nem a főoldalon vagyunk célszerű az oldal főcímét <div taggé vagy h2-vé alakítani. A Főoldal címe csak a Home oldalon legyen H1. A wordpress automatikusan H1 tag alá veszi az oldal címét és ez kapja a legnagyobb betüméretet is. Azonban a témák ez felülbírálhatják ezért érdemes felülvizsgálni  a téma kódjában, hogy hogy vannak a H jelölők beállítva.

Használjunk képeket, vizuális tartalmakat és video beágyazást. A szöveg csak a tartalmat veszi át. A képek, videók és diagramok bekapcsolása csökkentheti a visszafordulási arányt és növelheti a helyszínen töltött időt: két kritikus felhasználói interakció rangsorolási tényező. Érdemes használni sok képet, ábrát, diagramot és videókat.

Lehetőleg vízszintes, és élvezhető minőségű videókat készítsünk…

 

A SEO előnye a rendszerindításhoz: a multimédiás eszközök segítségével növelheti azokat a felhasználói interakciós jeleket, amelyeket a Google előnyben részesít.

Ez növeli a tartalom látogatói értékét, ami azt jelenti, hogy a felhasználók nagyobb valószínűséggel találnak rá a keresőben.

Ha bejegyzéseket készítünk, tegyük H2 betekintőbe.

Egy jó weboldalhoz megfelelő tartalom is kell. A tartalmat jó ha nem tudják a főoldalon elolvasni teljes egészében, hanem ízelítőt illetve betekintőt adunk a látogatóknak a főoldalon, hogy azután aktív kattintásokkal jelezzék, hogy érdekli őket az általunk kínált tartalom, és így kattintás után olvassák az általunk felvitt tartalmat. Azért írjuk a bejegyzéseket, hogy a fontos kulcsszavakat a címébe beírhassuk, mivel ezek a címek utána H1-tag alatt jelennek meg és a TITLE mezőbe is bekerülnek, azaz a Google találatként adja vissza a látogatónak. A Title utáni 160 karakter pedig a teljes cikk betekintője lesz, tehát a Google találati listájában a látogató először a H1 címmel találkozik, utána pedig a beírt bejegyzés első 160 karakterével.  Ezért nagyon nem mindegy, milyen címet írunk be a bejegyzésekhez és termékekhez, és az is fontos, hogy a következő 2 mondat tartalma milyen lesz. Ugyanis ha nem kelti fel a bejegyzés címe és első szavai a látogató kíváncsiságát akkor olyan cikkre fog kattintani amelyik viszont megérintette, és kíváncsi lett rá. Ezért a főoldal bejegyzés betekintője a későbbi főbb bejegyzésekből (is) álljon, és H2-es jelöléssel lássuk el őket. Fontos, hogy ajánljunk az első 160 karakterben, illetve próbáljuk meg a figyelmet felkelteni, akár kérdezve is. (Látott már Ön ilyen szép bútort?) Ilyenkor a látogató kíváncsiságát élesztjük, mert akaratlanul is szeretne válaszolni de nem tudja mit válaszoljon és ezért kattint majd rá a bejegyzésre.

A kulcsszó az első 100 szóban. A kulcsszava az Ön cikkének első 100-160 szavában jelenik meg. A felhasználó kis valószínűséggel írja be a kulcsszót az első keresési fázisban. Fontos, hogy a kulcsszó az első 100 szóban megtalálható legyen. A Google a keresett kulcsszóból rövid idő alatt beazonosítja az oldalt.

Használjuk a responsive tervezést. A Google 2015-től mobilbarát oldalakat keres. Ha valaki szeretné, hogy a webhelye mobilbarát legyen, ajánlott a mobilbarát design alkalmazása. A keresőmotor forgalmának ösztönzése a mobilbarát oldalak építését szorgalmazza. Aki szeretné, hogy a webhelyét mobileszközről is megtalálják, használják,  akkor fontos a gyors és minden eszközön jól böngészhető weboldal. Nem javasolt a mobil eszközök érzékelése esetén más tartalom mutatása, mert a Google főtartalomnak azt tekinti amit a weboldal a mobil eszközöknek mutat. Ha tehát responsive oldalt készítünk akkor az eredeti tartalmat „csomagoljuk” össze, hogy a kisebb kijelzőn is jól olvasható legyen. A Google ezeket a weboldalakat preferálja elsősorban.

Használjuk a kimenő hivatkozásokat. Ez egy könnyű, fehér kalapos SEO stratégia, mely a hatékony forgalmat segíti elő. A Google a hivatkozási linkek és a kapcsolódó oldalak segítségével beazonosítja az oldal témáját, megjelölve az oldalon a minőségi információkat. Kettő, négy minőségi kimenő linket kell használni 1000 szóra, lehetőleg target:_blank kóddal hogy ne térítse el a látogatót a kimenő link, mert a megnyitott ablak bezárása után a mi oldalunk ott marad. Ha nincs target:_blank akkor ha a látogató a linkre kattint, elviszi a link az oldalunkról és ezt nem akarjuk.. Ez egy jó szabály a legtöbb webhelyen.

Használjuk a belső hivatkozásokat. A belső összekapcsolás fontos, használjunk két három belső linket minden bejegyzéshez. Hozzáadhatunk kulcsszóval gazdag belső linkeket minden bejegyzéshez: Egyszerű és biztonságos megoldás: linkeljen két-három régebbi bejegyzésre amikor új bejegyzést tesz közzé.

Webhely sebesség növelése. A Google-ben az oldal betöltésének sebessége SEO rangsor jelent. A webhely sebesség optimalizálás alkalmazásával, a képek tömörítésével, gyorsabb lesz a hosting. Győződjön meg róla, hogy a webhely kevesebb mint 6 másodperc alatt töltődik be, mert a lassú betöltés miatt a látogatók 75%-a nem tér vissza a keresett oldalra. Könnyedén ellenőrizheti webhelye terhelési sebesség a kiváló GTMetrix.com oldalon.

Használjuk a kulcsszó szinonimákat. A kulcsszó szinonimák fontosak a Googlenak, hiszen a szinonima alkalmazása azt jelenti, hogy a weboldal alaposan körüljárja a témát, szakértője a témának. Minden bejegyzésben szükséges elhelyezni a témára releváns főbb kulcsszavak szinonimáit is, ezért szoktunk nagyobb lélegzetű bejegyzéseket készíteni, mert azokban szépen ki lehet bontani a szinonimákat. A szinonima nem szóismételgetés szerűen kell, hogy a szövegben megjelenjen, hanem érdekes, érthető, változatos szöveg környeztet kell kialakítani. Az Analytics figyel, hogy a felhasználó mennyi időt tölt a lapon és a szómennyiségből következtetést von le. Ha az algoritmus szerint a felhasználó nem tudta végigolvasni a bejegyzést és tovább lépett akkor az algoritmus levonja a következtetést, hogy a felhasználót nem érdekelte a tartalom (mert nem volt elég érdekes/jó) Ilyenkor ezt a tartalmat hátrébb sorolja  a többi tartalomhoz képest, amelyek olvasásával több idő tölt az user. Ezért ha elemzünk, lényeges elemzési pont az egyes bejegyzések olvasásával töltött idő, és ha egy bejegyzésnél túl kevés ideig tartózkodnak a látogatók, akkor érdemes azt átdolgozni, érdekesebbé tenni.

Képoptimalizálás. Győződjön meg arról, hogy legalább egy képfájlnév tartalmazza a célcímkét (például weboldal.png ), és hogy a célcímke a kép Alt szövegében szerepel. A másik ok arra, hogy optimalizálja a képeket a SEO számára: a keresőmotorok egy újabb hivatkozást adnak arra, hogy mi az oldalad, ami segíthet rangsorolni a keresésben. Amennyiben a Google a „Piros pólók” és a „Sárga pólók” alt szövegekkel látja a képeket, akkor úgy minősíti, hogy „Ez az oldal a pólókról (is) szól.”

szociális-ikonok

Használjuk a közösségi megosztás gombokat. A szociális megosztás gombok nem játszanak közvetlen szerepet a rangsor szempontjából a webhelyen. De a közösségi megosztások több felhasználót generálnak a tartalmon. Minél több találatot kapunk, annál valószínűbb, hogy valaki kapcsolatba lép velünk. Tehát ne felejtsük el, hogy a közösségi megosztó gombokat beépítsük a weboldalunk tartalmába.  A közösségi megosztás fontos része a Google algoritmusnak. A Facebook, a Twitter és a Google+ oldalakon megjelenő közösségi megosztások közvetett rangsorolást eredményezhetnek. Tehát nem a gomokat értékeli a Google, hanem a mögöttes tartalmat és az értékelést. (folytatjuk..)