Weboldal audit
Kérje weboldala auditálását szakértőtől. Legyen naprakész, pontos információja arról, hogy weboldala mennyire felel meg a Google által előírt paramétereknek, illetve milyen módosítások kellenek ahhoz, hogy weboldala jobb helyezést érhessen el. A weboldal audit átfogó információkat ad. A weboldal audit hasonlít a konkurencia elemzéshez, csak itt a megrendelő saját weboldalát elemezzük. Az auditálásba bevonjuk a Google Analytics eszközét is, amelyik részletes információkkal szolgál a weboldal működésével kapcsolatban.
Milyen összetevőket mérünk?
A weboldal minden összetevője elemezhető. Vannak külső és belső tulajdonságok illetve elemek amelyek pontosan mérhetőek, és a mérési eredményből következtetések vonhatók le a honlappal vagy web áruházzal kapcsolatban.
Közel száz pontot elemzünk a weboldal audit során, és a beérkezett információk alapján adunk javaslatokat amelyek segíthetnek a helyezés javításában. Az audit során kiderülhetnek olyan eddig rejtve maradt problémák is, amelyekről a weboldal tulajdonosa esetleg nem is tudott.
Belső mérések
A belső méréseknél a weboldalon illetve a weboldal forrásában található elemeket vizsgáljuk. A mérőpontok segítségével képet kapunk az oldalon található címek jelöléséről, (H1-H6 tagok) a betűméretek megfelelőségéről, a jó olvashatóságról, és a szabálykövető programozási módról is. A reszponzív megjelenést is átnézzük, hogy minden szabványos felbontási méretben jól olvasható és kezelhető-e a tartalom, valamint a megfelelő gyorsasággal töltődik-e be.
Főbb belső mérőpontok:
- Domain múltja
- www illetve a www nélküli verzió beállítása
- Címek (Title) H1-H6
- URL beállítás, Canonical megléte, duplikált tartalmak
- Olvashatóság, szövegméretek, kép méretek, színek
- Responsive megjelenés
- Működés (használhatóság)
- Kulcsszó sűrűség (%)
- Főbb kulcsszavak (ahogy kívülről látszik az oldal)
- Description leírószöveg
- Szövegmennyiség a teljes oldalon illetve bejegyzésenként
- Tartalmi egyezés más weboldalakkal
- Hiányosságok (mivel lehetne bővíteni a tartalmat)
- Linkelés módja, elhelyezkedése, működése
- Tömörítés, cache
- Betöltési idők
- Apple icons, favicon, stb.
- Közösségi elemek, facebook, G+ stb.
Főbb külső mérőpontok
- Google által indexelt oldalak mennyisége
- Törölt oldalak, hiányzó (de indexelt) oldalak, törött linkek
- Backlinkek, katalóguslinkek
- Kulcsszavas linkek, lábléc ill. oldalsáv linkek
- Follow ill. nofollow linkek aránya
- Másolták-e az oldal bejegyzéseit részben vagy egészben
- Analytics adatainak elemzése
- Tárhely gyorsaság, betöltési idő
Minden weboldal esetén megvizsgáljuk a kimenő és bejövő linkeket, a linkerőt, a linkelés módját és helyét. Bár az utóbbi időben a linkek és a linkelés értéke visszaesett, egy jól működő weboldal értékét növeli a természetes linképülés és a szöveges tartalomban elhelyezett linkek. Régebben elég volt pár száz forgalmasabb oldalra elhelyezni linkeket, lehetőleg kulcsszavasat, ma már ez nem működik, sőt sok esetben éppen az ellenkező hatást érhetjük el vele. A fizetős oldalakon elhelyezett linkek büntetést vonhatnak maguk után, ezért a lap.hu-s oldalakon lévő linkek is elvesztették erejüket. A tapasztalat azt mutatja, hogy néhány linkkel is kerülhet weboldal top helyre, akár top 01 is lehet, különösebb linképítés nélkül. Többezres backlink gyűjtemény egyébként csak sok éves domaineknél szoktak előfordulni, ezért sem ajánlatos százával szórni a linkeket a gyenge minőségű hazai linkgyűjteményekbe.
Kiemelt figyelmet fordítunk az esetleges büntetésekre is.
Számos weboldalt érhetett az utóbbi időben kisebb-nagyobb büntetés, ami hátrébb sorolást eredményezhetett, ami akár száz helyezéssel is hátrébb sorolhatta a weboldal a főbb kulcsszavakra. Mi megvizsgáljuk a weboldal tartalmát, a weboldal múltját, és a múltban elkövetett hibákat is feltárjuk amelyek alapján a weboldal esetleg büntetést szenvedhetett el. Bár a Google tagadja, hogy büntetné a weboldalakat a tiltott technológiák alkalmazása miatt, a gyakorlat azt mutatja, hogy a büntetett oldalak tartalmi helyreállítás után visszanyerhetik jó helyezéseiket, illetve bekerülhetnek a vezető oldalak közé.
Tartalom duplikálás, másolás
Minden weboldalnál megnézzük, hogy a weboldal tartalmát részben vagy egészben (sajnos ilyesmire is volt már példa) nem másolták-e le, esetleg átírva, megváltoztatva, mégis felismerhető módon. Ha tartalom másolásra találunk kétséget kizáróan bizonyítékot, segítünk felvenni a kapcsolatot a Google szakembereivel a DMCA szerzői jogok érvényesítésével kapcsolatban. Sajnos több esetben volt már rá példa, hogy a weboldal tartalmát lemásolták, és ezért az eredeti weboldal is büntetést kapott. Ha valaki a DMCA segítségével bejelenti a másolás tényét, és az eredeti tartalom előbb volt indexelve a Google szerverein mint a másolat akkor a másolt oldalakat letiltják a keresőben, és az eredeti tartalom visszanyeri vezető pozícióját.
Fentieken kívül többféle ismert és kevésbé ismert ok miatt kaphat egy weboldal büntetést illetve hátrébb sorolást. Mi ismerjük és elemezzük ezeket a pontokat is, és ha büntetés miatt nem lehet a weboldal helyezésén javítani akkor azt felderítjük.
A weboldal audit során a weboldal tulajdonosa olyan információk birtokába kerül, amelynek segítségével lehetősége nyílik weboldala fejlesztési irányait meghatározni, hogy a weboldal helyezése jobb lehessen. A weboldal audit segítségével pontosan meg tudjuk jelölni azokat a pontokat amelyekkel érdemes lesz foglalkozni, és amelyek segítségével a weboldal a versenytársakkal felveheti a versenyt, és jó eséllyel meg is előzheti őket.
Ha szeretné weboldalát auditálni, kérem keressen bennünket a Kapcsolat menüpontban található elérhetőségeinken.