SEO weboldal készítés rövid határidővel. Elsősorban látogatókat hozó, bevételt termelő mobilbarát weboldalakat készítünk cégeknek és magánszemélyeknek. Teljes, és egész weboldalakat, amelyből nem hiányzik semmi, hanem minden benne van ahhoz, hogy ügyfeleket hozzon és bevételt termeljen. Olyan weboldalakat készítünk, ahol összehozzuk a tartalmat, a szolgáltatásokat és a termékeket azokkal a potenciális vásárlókkal akik kifejezetten ezeket a szolgáltatásokat és termékeket keresik. Ez egyrészt öröm a vásárlónak, mert megtalálja amit keresett, öröm az eladónak, mert megvásárolják a termékét, szolgáltatását és öröm a keresőmotornak is, mert olyan találatot tudott adni a keresőnek amit keresett, és ugye ezért hozták létre.. Ha jó tartalmat mutatunk a keresőmotornak akkor azt meg fogja „hálálni”, és egy idő után jó helyezésbe teszi a weboldalunkat mert tudja, ha tőlünk mutat találatokat a keresőknek (ügyfeleknek) az általában elég jó. És ennyi elég. A keresőoptimalizálás illetve SEO lényege, hogy a keresőmotor megértse, hogy mit kínálunk neki, és ezt jó találat visszaadással fogja honorálni. Egy weboldal attól válik teljessé, ha alkalmas arra, hogy a keresőmotorokban megjelenjen ha azokat a tartalmakat, kulcsszavakat és releváns találatokat keresik amelyekre weboldalt optimalizáltuk. Ez nem mágia, nem bűvész trükk, hanem precíz együttműködés. Ügyfeleink egyik része azért keres meg bennünket mert régebben olyan weboldalt csináltak neki amelyik nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, mivel nem jelenik meg a keresések között, nem hoz munkát, megrendeléseket és bevételt. A másik részük már hallott róla, hogy mi kifejezetten csak SEO weboldalakat építünk, és ezért szeretné a weboldalát velünk elkészíttetni. Mi pedig segítünk, hogy az általunk létrehozott weboldalak precízen együttműködjenek a két legfőbb keresővel a Google-al és a Binggel.
Miből áll a weboldalkészítés?
Elsőként a megbízónkkal közösen összeszedjük azokat a szolgáltatásokat, fogalmakat és kulcsszavakat amelyek relevánsak az adott weboldalra nézve, és ezek alapján végzünk egy konkurencia elemzést. Amikor nagyjából tisztában vagyunk a feladat méretével akkor meghatározzuk azt a tartalmat és tartalom mennyiséget amelyből a weboldal illetve webáruház állni fog. Ezután kiválasztunk egy responsive dizájnt, amelyik minden mobil és desktop eszközön egyformán olvasható és esztétikus, egy olyan témát amelyik ügyfelünknek is tetszik és elkezdjük a weboldal összeállítását, feltöltését tartalommal. Amikor a weboldal elkészült, a megbízónkkal közösen átnézzük és ha mindenben megfelel az elvárásoknak akkor feltöltjük a végleges helyére és elindítjuk. Ha ügyfelünk igényt tart rá, akkor a további feladatokat is elvégezzük, létrehozzuk a webmester eszköztárat a weboldalhoz, illesztjük az Analytics kódot, hogy a weboldal működése figyelemmel kísérhető legyen, illetve a havi karbantartási munkákat is elvégezzük. A weboldal elindítását követően fél éven át elemezzük a találati és helyezési eredményeket és elvégezzük a szükséges korrekciókat, hogy a projekt elején meghatározott célokat minél pontosabban elérjük. Ennyi idő általában elegendő arra, hogy a weboldal működése megfelelő legyen és a kívánt célt elérjük.
Dobjunk össze egy jó weboldalt!
Egy keresőoptimalizált weboldalt nem lehet csak úgy összedobni. Ha elemzés nélkül akarunk jó weboldalt csinálni, az olyan mintha úgy akarnánk az ellenséget legyőzni, hogy vakon össze-vissza lövöldözünk. Nincs kizárva, hogy eltaláljuk, de közben több a kár mint a haszon. Ha profi weboldal-t szeretne valaki, akkor elsőként az adott szakterületen megtalálható legjobb weboldalakat kell elemezni, hogy miből állnak, milyen a linkstruktúrájuk, milyen szolgáltatásokat és tartalmakat kínálnak. Ha megismerjük azokat a cégeket amelyekkel versenyezni szeretnénk, akkor utána pontosan meg tudjuk határozni, hogy mi az a szint amelyet el kell érnünk, illetve megelőzni, ha nyerni szeretnénk.
Ha valakinél jobbak akarunk lenni, akkor szükséges, hogy a szolgáltatásaink legalább annyira vonzóak legyenek mint a konkurens cég kínálata, valamint kell valami amitől többé, jobbá és kívánatosabbá válik az általunk kínált tartalom. Kell a spiritusz és a jó illat amely körbelengi a céget és kívánatossá teszi annak szolgáltatásait. Konkurenciaelemzés nélkül nem tudjuk meg az okát, hogy más miért jobb nálunk, és azt sem tudjuk meg, hogy nekünk mit kell tennünk azért, hogy legalább ezt a szintet elérjük.
Tartalom: elég az amit kínálok?
A weboldalkészítés többféle összetevője közül a kereslet és kínálati viszony nagyon fontos. Ha egy cég elérhető szolgáltatásai, termékei az adott szakterület egészét lefedik, akkor jó eséllyel piacvezetővé válik a keresőkben is. Ha például egy edényboltban edényt lehet kapni, de a fedő és merőkanál kereséséhez már egy másik weboldalt kell megnyitni akkor az baj. A vásárló szívesebben vásárol ott, ahol mindent egy helyen megkap amit meg szeretne venni. Tehát ha talál egy olyan weboldalt ahol edény is van, és fedő is, meg kanál is, sőt még lehet kapni edényalátétet is, hurrá akkor ott fog vásárolni. Ha tehát szolgáltatásokat vagy termékeket kínálunk egy weboldalon, akkor a kínálatunk legyen teljes és azonnal elérhető, hogy ügyfeleink ne a konkurens weboldalról vásároljanak be. Ezért nagyon hasznos a kulcsszó tervezés, vagy kulcsszó ajánlás. Természetesen ha valaki egyedi és különleges terméket vagy szolgáltatást értékesít akkor nem kell alkalmazkodni a versenytársakhoz, viszont a különlegességet és egyediséget hangsúlyozni kell, és ennek megfelelő médiát kell köré építeni.
Tartalom és szöveg
Lényeges, hogy a weboldalon meglegyen a megfelelő mennyiségű tartalom. A szófukar pár mondatból álló weboldalt nem engedheti meg magának csak néhány mesterien vagy különlegesen kivitelezett egyedi terméket bemutató cég ahol már néhány kép és pár sor is kattintások millióit generálja. Itt általában a szöveget és tartalmat a hatalmas háttérmunka pótolja, a különböző nagy látogatottságú médiákban elhelyezett cikkek, képek, leírások, technikai újdonságokat bemutató oldalak, klipek, videók, amelyek után a kíváncsi emberek a termék weboldalán kötnek ki. A kíváncsiság nagy húzóerő a web fejlesztésben, a kíváncsiságot sokszor kihasználjuk ha valakit egy weboldalra szeretnénk vinni. Természetesen a folyamatot csak úgy fejezhetjük be, ha a kíváncsiság kielégítést nyer, ellenkező esetben az ügyfél észreveszi, hogy átverték és lelép (oldalelhagyás) ez pedig a keresőoptimalizálás szempontjából nem jó. Tehát ha felébresztjük a kíváncsiságot akkor azt ki is kell elégíteni, és minőségi tartalmat kell a látogató elé tárni.
Ha tehát komoly és tartósan jó helyezésben lévő weboldalt szeretnénk akkor szükséges, hogy minőségi és értékes tartalmat adjunk a látogatóinknak, amelyből minden információt megtudhatnak ami az adott termékre és szolgáltatásra vonatkozik. Ha nem adunk meg minden információt, ha további kérdések merülnek fel a látogatóban és mi ezekre nem válaszolunk, akkor a kérdéseikre a választ már más weboldalon fogják megkeresni. És ezt ugye nem akarjuk? Ezért ha egy területen szolgáltatni vagy értékesíteni akarunk, akkor teljes és átfogó, átlátható és megérthető információkat kell adnunk a látogatóknak, hogy abból minden kérdésükre megkapják a megnyugtató választ. Ezt pedig a megfelelő mennyiségű tájékoztatóval, leírással és útmutatóval fogjuk elérni.
Mobilbarát, mobil responsive weboldal.
Az egyre kisebb és egyre gyorsabb mobil eszközök megjelenésével elindult a második forradalom az informatika területén, amelyet a Google robbantott ki: egy weboldal minden mobil eszközön legyen jól olvasható, (responsive, vagy reszponzív, vagy mobilbarát weboldal) és nagyon-nagyon gyors, amellett, hogy a felhasználói élményeket megtartja. A gyorsaság a betöltési idő miatt fontos, illetve mivel a mobil eszközök jellemzően sim kártyáról kapnak mobilnetet, ezért lett elvárás, hogy a betöltődő fájlok kisméretűek legyenek. Így lett nagyon fontos tulajdonsága egy weboldalnak, hogy „össze tudja magát csomagolni” azaz responsive lesz.
Most akkor kocka vagy kör, dizájnos vagy responsive?
A responsive weboldalak megjelenésével a felesleges grafikai sallangokat mindenki megpróbálja eltüntetni az oldaláról, mivel újra a szögletes a divat, kissé lekerekítve. Tekintettel arra, hogy nagy mennyiségű információt kell megjeleníteni egy viszonylag szűkös és kis helyen, ez egy nagyon nehéz feladat. Ezért vannak alapvető szabályok amelyeket nem árt szem előtt tartani:
Jól olvasható legyen a szöveg. Minden szöveg. A kackiás girbegurba ilyen -olyan szöveg vibrál az ember orra előtt ezért ezeket kellemetlen olvasni. A jól olvasható szöveg szabályos és kerekded, jól megkülönböztethető betűkkel, a betűk között nem túl nagy hézagokkal, azonban a betűk nem csúsznak egymásra. A jó betűméret mobilon is könnyen és gyorsan olvasható szöveget eredményez. A háttér és a betű legyen jól megkülönböztethető, a háttér nem baj ha nem vakító fehér, a szöveg is legyen kontrasztos, a világosszürke háttéren a világosszürke betű nem megfelelő, az a jó ha a szem fáradása nélkül sok szöveget el tudunk olvasni az oldalon. Ne kelljen a weboldalt hegesztőpajzzsal böngészni, (bár már szerencsére eltűnőben van), a villogó és rikító színű dizájn elemek erőltetik a szemet. A jó weboldal olvasása nem fárasztja a szemet érezhetően. A szemnek jobb ha a háttér világos, és a betű a sötét, a sötét alapon világító betűk olvasásától hamarabb elfárad a szemünk. Ezért van az, hogy a nagyobb híroldalak szinte mindegyikének világos alapon sötét betűk teszik ki a szöveg nagy részét, és ezekből lehet a híreket és információkat elolvasni. Természetesen a felhasználói élményt fokozhatjuk, ha időnként sötét hátterű világító betűs címeket csinálunk, vagy ha képre tesszük a hírek címeit, természetesen itt is ügyelve az olvashatóságra. Így nem lesz unalmas a felület, bár ez elsősorban a magazin és hírjellegű oldalakra vonatkozik, ilyen megoldást céges üzleti oldalon ritkán csinálunk. A tartalomban egymással harmonizáló max: 2-3db betűtípust használunk, különben szedett-vedett kinézete lesz a weboldalnak.
A menüsor legyen egyértelmű, jól olvasható és görgethető. Jó minőségű képek legyenek, viszont ne legyen több perc ameddig betölt az oldal ezért optimalizálni kell a képeket. Egy honlap vagy webáruház elkészítéséhez sok szabályt kell pontosan betartani. Ezek egy része a Google által kibocsátott specifikáció, azaz inkább javaslat, a másik része az aktuális trend, vagy divat amelyeket a közízlés formál.
Google: vissza a jövőbe…
Miközben a gigabites sávszélességet sem lehetetlen a lakásokba bevezetni, és mindenhol a 4K kerül előtérbe, a Google visszatért kb: 2001-be, azaz legalábbis az elvárásai olyanok, mint amikor a betárcsázós modemre és 250Kb-os átviteli „sebességre” optimalizáltuk a weboldalakat.. Olyan, mintha a civilizációt vissza lökte volna a múlból a jövőbe. Legyen egy weboldal nagyon kicsi, kisméretű képekkel, mellőzzük a javascript és egyéb scriptek használatát, ugyanakkor elvárja, hogy látványos és minőségi tartalmat nyújtsunk. A látványos képvetítési hatásokhoz, az áttűnésekhez, lightbox és egyéb effektekhez, amelyek nélkül elképzelhetetlen egy weboldal szükség van a scriptekre. Ezeknek a lefutásával mozgatjuk a képeket, mozgatjuk a menüpontokat, és egyéb interaktív elemeket. Ezek nélkül csak egy halom statikus betű és kép lenne a weboldal, ami a rendelkezésünkre álló technikai fejlődés mellett nagy butaság lenne. Viszont a teljes tartalmat rendkívüli mértékben össze kell „nyomni” hogy kicsi legyen a weboldal de nagyon gyors. A hatás pedig már érezhető, az optimalizált és gyors weboldalak elöl vannak, és bár egyenlőre még láthatók a hagyományos régi csak desktopon olvasható fix méretű oldalak is, azonban ezek nemsokára el fognak tűnni, és átadják a helyüket a korszerű és minden eszközön egyformán jól olvasható honlapoknak. Ezért mi pontosan ilyen weboldalakat készítünk, a jövőnek.