Szeretné tudni, hogy az Ön által képviselt szakterületen melyek a főbb kulcsszavak, mit keresnek az emberek? Bővítené a kínálatot, ha tudná, hogy mire van kereslet? Segítségünkkel megtalálhatja azokat a kulcsszavakat amelyeket a leggyakrabban keresnek.
Miért fontos a kulcsszó tervezés?
A google robot a beírt text szöveg alapján érti meg a weboldal tartalmát. Ha félreérthetően fogalmazunk, vagy nem írjuk bele a weboldal tartalmába a főbb kulcsszavakat, akkor a robot nem fogja megérteni, hogy a weboldalt kinek szánjuk, milyen kulcsszavakra kellene, hogy megjelenjen, és egész egyszerűen a weboldalunk nem fog megjelenni a keresőkben találatként.
Sosem felejtem el, egyik kedves ügyfelünk úgy írta meg weboldalának a teljes szövegét, hogy az volt az ember érzése, hogy szándékosan kihagyta a fontosabb kifejezéseket, és kulcsszavakat. A teljes weboldal mintegy 2500 szavában mindösszesen kétszer írta bele a kulcsszót, ennek aztán meg is lett az eredménye, mert hiába ölt bele rengeteg időt és munkát a weboldalba, nem volt találat, és természetesen ügyfél sem jelentkezett. Azután persze amikor hozzánk fordult kijavítottuk ezt a hiányosságot, beleírtuk a tartalomba a megfelelő mennyiségű kulcsszót, és meg is érkeztek a várva várt ügyfelek a keresési találatok alapján.
Működik még a kulcsszó halmozás?
A másik véglet a kulcsszóhalmozás. Régebben amikor a Goole még sokkal egyszerűbb volt, komoly sikereket lehetett elérni azzal, ha valaki beleírta ötszázszor, lehetőleg linkelve a kulcsszavakat a weboldal tartalmába. Ilyenkor aztán be is indult a verseny, amely sokszor egészen elképesztő weboldalakat produkált, a sok kulcsszó, kulcsszavak miatt a valós tartalom is érthetetlen lett. Ha ezt megspékeltük ezer kulcsszavas linkkel, akkor biztosan előre kerültünk. A google ezt a nem túl bonyolult trükköt elégelte meg, és a kulcsszó halmozás ma már jelentős hátránnyal járhat. A keresőóriás figyelmeztette is a webmestereket, hogy szüntessék meg az „elgazosodott” kulcsszó erdőket, mert negatív következménye lesz. Jelenleg ugyan még néhány webhelyen lehet látni hasonló kulcsszó tengert, de a rutin már készen van a googlenál, és bármikor lefuttathatja, ezzel jelentősen hátrasorolva a trükközőket. Akiknek a sok kulcsszó még fent van a weboldalukon, és (még) elöl vannak, az azért van, mert a weboldaluk amúgy megfelelő minőségű az adott témára, viszont ha nem változtatnak, akkor hamar a századik oldalon találhatják magukat a találati listában.
Kulcsszó egyensúly.
Ha egy új weboldalt készítünk, akkor célszerű megtalálni azt az egészséges kulcsszó egyensúlyt amelyik nem sok, de nem is kevés a weboldal egészére nézve. A kulcsszavakat százalékos arányban szoktuk mérni, és a helyes százalékmennyiség minden vezető SEO weboldal építőnek a saját titka.
Description azaz leírószöveg.
Két nagyon fontos szövegrész van a weboldal lapok tartalmában. Az egyik a „title” azaz A cím. Ez határozza meg, hogy miről szól az adott lap. A másik a „description”, azaz leírószöveg, amelynek az a célja, hogy két rövid mondatban összefoglalja, hogy miről szól az adott lap. Ez mondjuk nem olyan egyszerű, hiszen 160 karakterben leírni egy teljes lap tartalmát nem kézenfekvő. A google az ajánlásában a kulcsszavak halmozását javasolja kerülni, főleg a szövegek elején sokszor előforduló az oldalra jellemző kulcsszavakat veszi hibának. Ez azért nagy hiba egyébként mert a szöveg eleje az automatikus rendszereknél és a jól megírt weboldalaknál bekerül a description azaz leíró szövegbe, amelyikből a kereső a lap főbb mondanivalóját gyűjti ki, ez a szöveg kerül be azután a találatként visszaadott link alatt szereplő leírásba. Ha tehát rákeresünk egy kulcs szóra, és a weboldal linkje alatt megjelenik a bevezető szöveg, akkor tudhatjuk, hogy az az oldal leíró szövegéből került bele, jó eséllyel a bevezető szövegből. A google a bevezető szöveg látható részét 160 karakterben maximalizálta, ennél több akkor olvasható, ha rákattintunk a linkre. A szöveg elejére írt több kulcsszót tehát ezért nem javasolja a google, hiszen az megjelenne, a link alatt a szöveg elején, és így a tényleges leírás helyett csak egy kupac kulcsszó lenne a találati lista. Ajánlásként megfogalmazható, hogy érdemes olyan szöveget beleírni description-ként az elején, hogy az érdekes legyen és felkeltse az érdeklődést, így valószínűleg nagyobb eséllyel kattintanak a mi linkünkre.
Az alábbi képen a Fakalapács kulcsszóra visszaadott találatokat láthatjuk:
Na de miért kell a kulcsszót tervezni? Tudom a kulcsszavakat!
Ha valaki egy területen, vagy szakmában dolgozik, akkor azt ugyan tudja, hogy milyen kulcsszavakat használ ő, viszont azt, hogy mire keresnek az ügyfelek, már kutatni kell, mert nem biztos, hogy fedi egymást a kettő. Vegyünk egy példát:
A Csőgörény
Egy kedves barkácsboltos ügyfelemnél dolgoztam, és különféle ipari gépeket rögzítettünk a cég weboldalán, amelyek megjelentek a találati listában is, volt közöttük egy „Univerzális Csatornatisztító Gép”. Legalábbis a gép adatlapján így szerepelt, fel is töltöttük a webáruházba, azonban senki sem akart belőle vásárolni. Egy hirtelen ötlettől vezérelve végeztem egy kulcsszó kutatást, hogy kik és hányan, milyen hasonló kulcsszóra illetve kulcsszavakra kerestek rá az adott „csatornatisztító gép” területén. Itt észre vettem, hogy van egy morbid kifejezés, a „Csőgörény” 🙂 Felvittem hát ezt is a termék adatlapjára, és láss csodát, a google indexelést követően a második napon vásároltak is belőle egy darabot, majd azon a héten még hármat. Tehát ha rákerestek a csőgörény kifejezésre, a találatok közöt megjelent ez a termék is. Ebből a termékből azután sokat vásároltak, mert sikerült megérteni, hogy az emberek mit keresnek, és erre adtunk találatot. Tehát ebben az esetben a kulcsszó kutatás sikeres volt, hiszen e nélkül nem vásároltak volna ilyen gépet, mert senki sem kereste az eredeti hivatalos nevén.
Összetett szavak
Míg régen csak a főbb kulcsszavak voltak a fontosak, manapság már az összetett kifejezésekre való releváns találat visszaadás több hasznot hoz, mintha csak a fő kulcsszóra keresve találnak rá az oldalra. Régebben a google nem adott jobb találatokat ha összetett szavakra kerestünk, manapság viszont egészen pontosan be lehet határolni a keresési találatok visszaadását. Vegyünk egy példát:
Van egy panel lakás amit szeretnék eladni. Megadhatom a weboldalamon kulcsszónak a „panel lakás”-t, azonban ha összetett szavakat teszek az adott lapra akkor nagyobb eséllyel kattintanak rá olyanok, akik pont ezt keresik. Hogyan? Hát bele írom a főbb paramétereket. Például „Kétszobás panellakás 50nm eladó”. „Első emeleti panellakás 50nm eladó”, „Olcsó 50nm panellakás eladó” stb. Jól látható hogy a címkézés ebben az esetben jól fog működni, mert az összetett keresésekre sok látogatót fogok kapni.
A kulcsszó kutatás ma már jelentős eredményeket tud felmutatni, és bárki számára elérhető, megfizethető. A kulcsszó kutatás segítségével pontosan tudjuk weboldalunkat pozícionálni a weben, anélkül, hogy bármilyen a google büntetést kockáztatnánk. Ha tehát Ön is szeretné tudni, hogy szolgáltatásaihoz milyen kulcsszavak, összetett szavak illeszkednek, keressen meg bennünket elérhetőségeinken, hogy segíthessünk.